سوالات متداول نرم افزار ۴۰۰۰ واژه ضروری

سوالات متداول

در این صفحه لیستی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران پیش آمده است را فراهم نموده ایم تا بتوانید به سرعت پاسخ مشکل خود را دریافت نمایید.
قبل از هر کاری مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم افزار بر روی دستگاه شما نصب می باشد، ورژن نرم افزار را می توانید در صفحه ” درباره ما ” واقع در صفحه اصلی نرم افزار مشاهده نمایید.

هم اکنون آخرین نسخه ۶.۰.۱ می باشد.

1چطور خرید قبلی ام را بازیابی کنم؟
به جهت بازیابی خرید خود می بایست ابتدا یک حساب کاربری برای خود در نرم افزار بسازید. برای اینکار، نوای کشویی سمت چپ برنامه را باز کرده و سپس دکمه ورود/ثبت نام را لمس نمایید.
در صفحه باز شده می توانید به 2 روش برای خود حساب کاربری بسازید :
1. توسط جیمیل : برای ثبت نام به صورت سریع می توانید دکمه ورود با گوگل را لمس کرده و در صفحه باز شده جیمیل خود را انتخاب کرده ( اگر به حساب جیمیل خود وارد نشده باشید باید در این قسمت به آن وارد شوید) تا ثبت نام شما تکمیل شود.
2. توسط ایمیل و پسورد : به قسمت پایین صفحه رفته و نوشته "ثبت نام کنید" را لمس نمایید، در این قسمت نام خود، ایمیل، به همراه رمز عبور دلخواه و تکرار رمز عبور را وارد کرده و دکمه ثبت نام را بفشارید. در صورت موفقیت آمیز بودن یک حساب کاربری برای شما ساخته می شود. پس از ساخت حساب کاربری نیاز است که ایمیل خود را تایید نمایید، به ایمیل خود مراجعه کرده و لینکی که از طرف شرکت آریامس برای شما فرستاده شده است را باز نمایید تا حساب کاربری شما تایید شود. (ممکن است ایمیل ارسال شده به پوشه spam ایمیل شما رفته باشد). حال به نرم افزار 4000 لغت برگشته و با لمس نام کاربری خود در نوار کشویی سمت چپ برنامه وارد صفحه حساب کاربری خود شوید. در این صفحه با لمس دکمه "تایید ایمیل" می توانید روند فعال سازی حساب کاربری خود را به پایان برسانید.
نکته : در صورتی که لینک فعال سازی ایمیل برای شما ارسال نشده است می توانید با لمس دکمه "تایید ایمیل" و انتخاب گزینه "ارسال لینک" مجدد لینک فعال سازی را برای خود ارسال نمایید.
حال برای بازیابی خرید خود کافیست به صفحه "خرید کتاب ها" در منو کشویی سمت چپ برنامه رفته و با لمس دکمه بازار/مایکت در قسمت "بازیابی خرید" اقدام به بازیابی خرید خود و فعال سازی کتاب ها نمایید.
2چطور نسخه کامل برنامه را خریداری کنم؟
برای خرید نسخه کامل نرم افزار شما نیاز دارید که ابتدا یک حساب کاربری برای خود در نرم افزار ایجاد نمایید. برای اینکار نوار کشویی برنامه را از سمت چپ باز کرده و دکمه ورود/ثبت نام را لمس نمایید. سپس در انتهای صفحه گزینه "ثبت نام کنید" را لمس کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خود گزینه ثبت نام را بفشارید.
پس از ساخت حساب کاربری می توانید به صفحه " خرید کتاب ها " ( واقع در منو کشویی ) رفته و با لمس دکمه مارکت بازار/مایکت اقدام به خرید کتاب ها نمایید.
در صورتی که در حساب کاربری خود در مارکت اعتبار کافی داشته باشید می توانید از اعتبار آن جهت پرداخت استفاده نمایید، در غیر صورت با انتخاب درگاه بانکی دلخواه خود به صفحه درگاه پرداخت بانک هدایت شده و با ارائه اطلاعات کارت بانکی خود و وارد کردن رمز دوم کارت ( قابل دریافت از خودپرداز بانک، کارت خود) می توانید خرید را به اتمام برسانید.
روند خرید نسخه کامل برنامه کاملا در نرم افزار بازار و درگاه پرداخت بانک انجام شده و نرم افزار 4000 لغت هیچ دسترسی ای به اطلاعات رد و بدل شده در آن نخواهد داشت.
3من قبلا کتاب ها را خریداری کرده بودم، الان که به روز رسانی کردم باید دوباره بخرم؟
به هیچ عنوان، این موضوع بر خلاف سیاست های شرکت ما می باشد. شما یک مرتبه که خریدی را انجام دهید برای همیشه به محتوای نرم افزار دسترسی خواهید داشت و دیگر نیازی به خرید مجدد نرم افزار ندارید. فقط کافیست که توسط روش های فراهم شده، خریدهای قبلی خود را بازیابی نمایید تا نرم افزار فعال سازی شود.
4مشاهده پیغام " اشکال در ارتباط با درگاه پرداخت یا مارکت "!
این پیغام زمانی نمایش داده می شود که نرم افزار به هر دلیلی نتواند با مارکت بازار/مایکت ارتباط برقرار کند. برای رفع این مشکل، هر یک از روش های زیر را انجام دهید و مجدد اقدام نمایید :
• ابتدا بررسی نمایید که آخرین نسخه بازار/مایکت بر روی دستگاه شما نصب می باشد. ( می توانید با مراجعه به نرم افزار بازار/مایکت آن را به روزرسانی نمایید.) و همچنین به حساب کاربری خود وارد شده باشید و فعال سازی آن انجام شده باشد.
• ممکن است که نرم افزار امنیتی در دستگاه خود نصب داشته باشید که عملکرد نرم افزار 4000 لغت و یا مارکت را مختل کرده باشد، اگر به تنظیمات این نرم افزارها آشنایی دارید، مطمئن شوید که اختلالی در نرم افزار های دیگر ایجاد نمی کنند.
• مطمئن شوید که تاریخ و ساعت دستگاه شما درست و دقیق تنظیم شده باشد.
• در برخی از دستگاه های اندروید، سیستم عامل دستگاه برخی از نرم افزار ها را در حالت خاموش یا Sleep قرار می دهد، مطمئن شوید که در قسمت تنظیمات دستگاه خود عملکرد برنامه های 4000 لغت و مارکت محدود نشده باشد. ( از خاموش بودن حالت ذخیره انرژی در دستگاه خود مطمئن شوید)
• دستگاه خود را یک مرتبه خاموش و روشن نمایید.
• اگر مشکل برطرف نشد نرم افزار بازار و 4000 لغت را حذف نموده ( در صورتی که از نرم افزار استفاده کرده اید، قبل از حذف آن، از صفحه تنظیمات نسخه پشتیبان تهیه نمایید) و دستگاه خود را ری استارت نمایید. سپس ابتدا نرم افزار بازار را نصب کرده، وارد حساب کاربری خود شوید و پس از آن نرم افزار 4000 لغت را نصب نمایید.
5هرکاری کردم نتوانستم خرید را بازیابی کنم.
اگر به هر دلیلی موفق نشدید که از طریق روش های ارائه شده در صفحه " خرید کتاب ها" خرید های قبلی خود را بازیابی نمایید، کافیست که توکن خرید خود به صورت دستی در نرم افزار وارد نمایید تا در سرور برنامه بررسی شود و خرید شما بازیابی شود. برای این کار روش زیر را انجام دهید:
ابتدا به نرم افزار بازار/مایکت مراجعه نموده و در قسمت حساب کاربری خود، به قسمت خرید ها و تراکنش ها بروید، در این قسمت می توانید تمامی تراکنش های خود را مشاهده نمایید. حال تراکنش مربوط به نرم افزار 4000 واژه ضروری انگلیسی را پیدا کرده و توکن خرید آن تراکنش را کپی نمایید.
به نرم افزار 4000 لغت برگشته و در قسمت خرید کتاب ها، دکمه مارکت در قسمت بازیابی خرید را لمس طولانی کرده و در صفحه باز شده توکن خرید کپی شده را در کادر مربوطه الصاق نموده و گزینه ثبت را لمس نمایید. پس از آن نرم افزار خرید شما از سرور بازار بررسی نموده و در صورت معتبر بودن، خرید شما را بازیابی خواهد کرد.
در صورتی که در گذشته کتاب ها را به صورت تک تک خریداری کرده بوده اید می توانید این روش را برای خرید های دیگر خود نیز تکرار نمایید.
6برنامه را خریداری کردم، ولی کتاب ها فعال نشدند.
در صورتی که پس از خرید نرم افزار نتوانستید از کتاب ها استفاده نمایید و هیچ کتابی به صورت خریداری شده ثبت نشده بود می بایست ابتدا از موفقیت آمیز بودن خرید خود اطمینان حاصل پیدا نمایید.
برای اینکار به نرم افزار بازار/مایکت مراجعه نموده و در قسمت حساب کاربری خود، به قسمت خرید ها و تراکنش ها بروید، در این قسمت بررسی نماییدکه خرید شما در حساب کاربری شما ثبت شده باشد.
حال اگر خرید شما ثبت شده بود کافیست به نرم افزار مراجعه نموده و در صفحه "خرید کتاب ها" دکمه مارکت، در بخش بازیابی خرید را لمس نموده، تا خرید شما بازیابی شود و نرم افزار فعال سازی شود.
در صورتی که خرید شما در حساب کاربری تان در مارکت ثبت نشده بود می بایست با بخش پشتیبانی آن مارکت تماس گرفته تا مشکل شما را پیگیری نمایند.

سوالات مربوط به نسخه های قدیمی برنامه :

1بعد از آپدیت، برنامه به حالت آزمایشی در آمده است! ( نحوه بازیابی خرید قبلی )
در صورتی که پس از به روز رسانی برنامه و یا نصب مجدد نرم افزار خریدهای قبلی شما از بین رفته بود می توانید به راحتی خرید قبلی خود را بدون پرداخت هزینه مجدد بازیابی نمایید.
ابتدا توجه نمایید که در گذشته از چه طریقی کتاب ها را خریداری کرده بودید، زیرا برای بازیابی خرید قبلی باید از همان طریق اقدام نمایید، اگر از بازار و یا مایکت نرم افزار را خریداری کرده اید باید از طریق همان مارکت نرم افزار را نصب نمایید ( مسلما خرید شما در مایکت در حساب کاربری بازار شما ثبت نشده است ). همچنین در گذشته از طریق درگاه های همراه پی ( توسط ایمیل ) و سامانه 24 ( توسط شماره همراه ) امکان خرید وجود داشته است که برای بررسی دو مورد آخر می توانید با ما تماس بگیرید.
حال برای بازیابی خرید کافیست ابتدا وارد حساب کاربری خود در مارکتی که قبلا کتابها را از آن خریداری نموده اید شده و سپس به صفحه کتاب ها در نرم افزار رفته و بر روی دکمه "بازیابی خرید قبلی" کلیک کرده و کتابی که خریداری کرده بوده اید را انتخاب نمایید تا خرید شما بازیابی شود. ( در صورتی که 'دکمه های بازیابی' خرید و 'خرید کتاب ها' را مشاهده نمی کنید از طریق منو گزینه Show purchase buttons را انتخاب نمایید).
نکته : در صورتی که از نسخه 5.0.1 به بعد استفاده می کنید، هنگام بازیابی خرید و یا خرید کتاب با گزینه کد خرید مواجه خواهید شد، این گزینه برای کاربرانی است که از طریق وب سایت ما کتاب ها را خریداری کرده اند، اگر از طریق مارکت بازار و یا مایکت کتاب ها را خریداری کرده اید کافیست دکمه مارکت را که در زیر قسمت کد خرید است، لمس نمایید تا ادامه روند بازیابی و یا خرید کتاب ها انجام شود.
در صورتی که با گزینه بازیابی خرید نتوانستید کتاب ها را بازیابی نمایید، بر روی دکمه خرید کتاب ها کلیک نموده و کتابی را که قبلا خریداری نموده اید انتخاب نمایید، در صورتی که خرید قبلی شما در مارکت پیدا شود بدون مشاهده پیغامی خرید شما بازیابی خواهد شد، اما اگر پیغام خرید و یا مبلغ کتاب به شما نمایش داده شد به این معنی است که نرم افزار نتوانسته است خرید شما را پیدا کند. برای رفع این مشکل حتما با ما تماس بگیرید تا مشکل بررسی شود.
اگر نمی دانید قبلا از کدام مارکت خرید کرده اید و یا از طریق درگاه های همراه پی و سامانه 24 خرید کرده اید، ایمیل و یا شماره تلفنی که فکر می کنید قبلا با آن خرید را انجام داده اید از طریق ایمیل برای ما ارسال نمایید تا بررسی شود.
2هنگام خرید کتاب ها پیغام " مارکت مورد نظر نصب نمی باشد! " نمایش داده می شود!
این مشکل در صورتی رخ می دهد که برنامه نتواند با مارکت مورد نظر ارتباط برقرار کند، دلیل آن می توانید نصب نبودن مارکت مورد نظر، و یا نصب مارکت پس از نصب نرم افزار باشد، جهت رفع این مشکل، نرم افزار را حذف نموده و مجدد نصب نمایید ( اگر از نرم افزار استفاده کرده اید در صفحه تنظیمات از برنامه نسخه پشتیان تهیه نمایید ).
3نسخه اندروید من 6 است و قادر به دانلود و نصب فایل های صوتی نیستم.
این مشکل در نسخه 3،0،4 نرم افزار برطرف شده است، در صورتی که از این نسخه استفاده نمی کنید نرم افزار را به روز رسانی نمایید.
در سیستم عامل اندروید نسخه 6 دیگر برنامه هنگام نصب اجازه دسترسی به حافظه دستگاه را نداشته و قادر نخواهد بود فایل های دانلود شده را نصب کند.
برای رفع این مشکل به صفحه تنظیمات دستگاه خود مراجعه نموده و در بخش نرم افزار ها، نرم افزار 4000 لغت را پیدا کنید، پس از وارد شدن به آن به قسمت Permission و یا دسترسی ها مراجعه نموده و گزینه های موجود را فعال نمایید.
سپس می توانید وارد نرم افزار شده و اقدام به دانلود و یا نصب فایل های برنامه نمایید.
4هنگام خرید کتاب ها پیغام " دریافت دیتابیس با خطا مواجه شد " نشان داده می شود!
این خطا زمانی نمایش داده می شود که برنامه به دلیل اختلالات اینترنتی و یا موارد دیگر نتواند به سرور خود متصل شود؛ لطفا از طریق وصل شدن به اینترنت دیگری دوباره تلاش نمایید و یا در ساعاتی دیگر اقدام به دانلود کتاب ها نمایید.
در نسخه های قدیمی نرم افزار ( 2.2.1 به قبل ) این مشکل نیز هنگام دریافت کتاب ها پیش می آید که باید نرم افزار را به آخرین نسخه آن آپدیت نموده و مجدد اقدام به دریافت کتاب ها نمایید.
5هنگام باز کردن کتاب ها پیغام " دیتابیس مشکل دارد " نشان داده می شود!
در صورتی که هنگام دریافت فایل کتاب ها، اینترنت شما دچار اختلالاتی باشد فایل کتاب به صورت ناقص دانلود شده و باعث می شود دیتابیس برنامه خراب شود، در صورتی که این مشکل برای شما رخ داد به صفحه تنظیمات مراجعه نموده و در بخش آپدیت دیتابیس، کتابی که مشکل دارد را حتی در صورت به روز بودن، آپدیت نمایید تا مشکل برطرف شود. اگر مشکل برطرف نشد می بایست نرم افزار را حذف نموده و مجدد نصب نمایید. ( اگر از نرم افزار استفاده کرده اید قبل از حذف نرم افزار در صفحه تنظیمات از برنامه نسخه پشتیان تهیه نمایید، تصاویر و فایل های صوتی در صورت حذف شدن برنامه پاک نخواهند شد ).
6پس از خرید تمامی کتاب ها، هیچ کتابی به صورت خریداری شده ثبت نشده است!
در صورتی که پس از خرید کتاب ها نتوانستید از آنها استفاده نمایید و هیچ کتابی به صورت خریداری شده ثبت نشده بود می بایست ابتدا از موفقیت آمیز بودن خرید خود اطمینان حاصل پیدا نمایید.
برای اینکار از طریق مرورگر خود به وبسایت کافه بازار مراجعه نموده و وارد حساب کاربری خود شوید، حال در قسمت بالای سایت در سربرگ تراکنش ها می توانید خریدهایی که انجام داده اید را مشاهده نمایید.
حال اگر خرید شما ثبت شده بود کافیست به نرم افزار مراجعه نموده و گزینه بازیابی خرید را انتخاب نموده و کتابی که خریداری نموده اید را انتخاب نمایید تا خرید شما بازیابی شود.
در صورتی که خرید شما ثبت نشده بود می بایست با بخش پشتیبانی بازار تماس گرفته تا مشکل شما را پیگیری نمایند.
7هنگام خرید کتاب ها پیغام " ارتباط با درگاه پرداخت میسر نمی باشد! " نمایش داده می شود!
این مشکل در صورتی رخ می دهد که برنامه نتواند با مارکت مورد نظر ارتباط برقرار کند، دلیل آن می توانید نصب نبودن مارکت مورد نظر، عدم ارتباط اینترنتی با مارکت و یا نصب مارکت پس از نصب نرم افزار باشد، جهت رفع این مشکل ابتدا دستگاه خود را ری استارت کرده و مجدد اقدام به خرید کتاب ها نمایید، در صورتی که مشکل برطرف نشد نرم افزار را حذف نموده و مجدد نصب نمایید ( اگر از نرم افزار استفاده کرده اید در صفحه تنظیمات از برنامه نسخه پشتیان تهیه نمایید ).
8هنگام دانلود فایل های صوتی خطای "ارتباط با سرور میسر نیست" نشان داده می شود!
این مشکل فقط در نسخه های قدیمی اتفاق می افتد، در نسخه 2،2،1 سیستم دانلود فایل ها به صورت دانلود تک فایلی تغییر کرده است تا از مشکلات احتمالی هنگام دانلود فایل جلوگیری شود. با به روز رسانی برنامه این مشکل بر طرف خواهد شد.
9با برنامه کافه بازار و استفاده از اون مشکل دارم!!
در صورتی که مشکل دیگری برای شما پیش آمد و راه حل آن را نتوانستید پیدا کنید، می توانید به بخش پشتیبانی بازار واقع در منوی اپلیکیشن بازار مراجعه نمایید ( این قسمت در نسخه 6،5،0 به بازار اضافه شده است ) در این قسمت اطلاعات مفیدی از قبیل نحوه خرید، بازیابی، ساخت حساب و ... گردآوری شده است که تا حد زیادی می تواند پاسخگوی سوالات شما باشد.
همچنین می توانید به صفحه سوالات متداول واقع در وب سایت کافه بازار نیز مراجعه نمایید.

در صورتی که پس از خواندن سوالات متداول مشکل شما برطرف نشد و یا سوال دیگری داشتید حتما با بخش پشتیبانی ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما بررسی شود

Support@ariyamas.ir