سوالات متداول

    سوالات متداول

    در این صفحه لیستی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران پیش آمده است را فراهم نموده ایم تا بتوانید به سرعت پاسخ مشکل خود را دریافت نمایید.
    قبل از هر کاری مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم افزار بر روی دستگاه شما نصب می باشد، ورژن نرم افزار را می توانید در صفحه ” درباره ما ” واقع در صفحه اصلی نرم افزار مشاهده نمایید.
    هم اکنون آخرین نسخه ۴.۰.۲ می باشد.
    بعد از آپدیت، برنامه به حالت آزمایشی در آمده است! ( نحوه بازیابی خرید قبلی )
    در صورتی که پس از به روز رسانی برنامه و یا نصب مجدد نرم افزار خریدهای قبلی شما از بین رفته بود می توانید به راحتی خرید قبلی خود را بدون پرداخت هزینه مجدد بازیابی نمایید.
    ابتدا توجه نمایید که در گذشته از چه طریقی کتاب ها را خریداری کرده بودید، زیرا برای بازیابی خرید قبلی باید از همان طریق اقدام نمایید، اگر از بازار و یا مایکت نرم افزار را خریداری کرده اید باید از طریق همان مارکت نرم افزار را نصب نمایید ( مسلما خرید شما در مایکت در حساب کاربری بازار شما ثبت نشده است ). همچنین در گذشته از طریق درگاه های همراه پی ( توسط ایمیل ) و سامانه ۲۴ ( توسط شماره همراه ) امکان خرید وجود داشته است که برای بررسی دو مورد آخر می توانید با ما تماس بگیرید.
    حال برای بازیابی خرید کافیست ابتدا وارد حساب کاربری خود در مارکتی که قبلا کتابها را از آن خریداری نموده اید شده و سپس به صفحه کتاب ها در نرم افزار رفته و بر روی دکمه “بازیابی خرید قبلی” کلیک کرده و کتابی که خریداری کرده بوده اید را انتخاب نمایید تا خرید شما بازیابی شود. ( در صورتی که ‘دکمه های بازیابی’ خرید و ‘خرید کتاب ها’ را مشاهده نمی کنید از طریق منو گزینه Show purchase buttons را انتخاب نمایید).
    در صورتی که با گزینه بازیابی خرید نتوانستید کتاب ها را بازیابی نمایید، بر روی دکمه خرید کتاب ها کلیک نموده و کتابی را که قبلا خریداری نموده اید انتخاب نمایید، در صورتی که خرید قبلی شما در مارکت پیدا شود بدون مشاهده پیغامی خرید شما بازیابی خواهد شد، اما اگر پیغام خرید و یا مبلغ کتاب به شما نمایش داده شد به این معنی است که نرم افزار نتوانسته است خرید شما را پیدا کند. برای رفع این مشکل حتما با ما تماس بگیرید تا مشکل بررسی شود.
    اگر نمی دانید قبلا از کدام مارکت خرید کرده اید و یا از طریق درگاه های همراه پی و سامانه ۲۴ خرید کرده اید کافیست نسخه اصلی را از صفحه نخست وب سایت دانلود نموده و پس از نصب مانند بالا عمل نمایید، سپس در قسمت بازیابی درگاه های مختلف را امتحان نمایید.
    هنگام خرید کتاب ها پیغام ” مارکت مورد نظر نصب نمی باشد! ” نمایش داده می شود!
    این مشکل در صورتی رخ می دهد که برنامه نتواند با مارکت مورد نظر ارتباط برقرار کند، دلیل آن می توانید نصب نبودن مارکت مورد نظر، و یا نصب مارکت پس از نصب نرم افزار باشد، جهت رفع این مشکل، نرم افزار را حذف نموده و مجدد نصب نمایید ( اگر از نرم افزار استفاده کرده اید در صفحه تنظیمات از برنامه نسخه پشتیان تهیه نمایید ).
    نسخه اندروید من ۶ است و قادر به دانلود و نصب فایل های صوتی نیستم.
    این مشکل در نسخه ۳،۰،۴ نرم افزار برطرف شده است، در صورتی که از این نسخه استفاده نمی کنید نرم افزار را به روز رسانی نمایید.
    در سیستم عامل اندروید نسخه ۶ دیگر برنامه هنگام نصب اجازه دسترسی به حافظه دستگاه را نداشته و قادر نخواهد بود فایل های دانلود شده را نصب کند.
    برای رفع این مشکل به صفحه تنظیمات دستگاه خود مراجعه نموده و در بخش نرم افزار ها، نرم افزار ۴۰۰۰ لغت را پیدا کنید، پس از وارد شدن به آن به قسمت Permission و یا دسترسی ها مراجعه نموده و گزینه های موجود را فعال نمایید.
    سپس می توانید وارد نرم افزار شده و اقدام به دانلود و یا نصب فایل های برنامه نمایید.
    هنگام خرید کتاب ها پیغام ” دریافت دیتابیس با خطا مواجه شد ” نشان داده می شود!
    این خطا زمانی نمایش داده می شود که برنامه به دلیل اختلالات اینترنتی و یا موارد دیگر نتواند به سرور خود متصل شود؛ لطفا از طریق وصل شدن به اینترنت دیگری دوباره تلاش نمایید و یا در ساعاتی دیگر اقدام به دانلود کتاب ها نمایید.
    در نسخه های قدیمی نرم افزار ( ۲.۲.۱ به قبل ) این مشکل نیز هنگام دریافت کتاب ها پیش می آید که باید نرم افزار را به آخرین نسخه آن آپدیت نموده و مجدد اقدام به دریافت کتاب ها نمایید.
    هنگام باز کردن کتاب ها پیغام ” دیتابیس مشکل دارد ” نشان داده می شود!
    در صورتی که هنگام دریافت فایل کتاب ها، اینترنت شما دچار اختلالاتی باشد فایل کتاب به صورت ناقص دانلود شده و باعث می شود دیتابیس برنامه خراب شود، در صورتی که این مشکل برای شما رخ داد به صفحه تنظیمات مراجعه نموده و در بخش آپدیت دیتابیس، کتابی که مشکل دارد را حتی در صورت به روز بودن، آپدیت نمایید تا مشکل برطرف شود. اگر مشکل برطرف نشد می بایست نرم افزار را حذف نموده و مجدد نصب نمایید. ( اگر از نرم افزار استفاده کرده اید قبل از حذف نرم افزار در صفحه تنظیمات از برنامه نسخه پشتیان تهیه نمایید، تصاویر و فایل های صوتی در صورت حذف شدن برنامه پاک نخواهند شد ).
    پس از خرید تمامی کتاب ها، هیچ کتابی به صورت خریداری شده ثبت نشده است!
    در صورتی که پس از خرید کتاب ها نتوانستید از آنها استفاده نمایید و هیچ کتابی به صورت خریداری شده ثبت نشده بود می بایست ابتدا از موفقیت آمیز بودن خرید خود اطمینان حاصل پیدا نمایید.
    برای اینکار از طریق مرورگر خود به وبسایت کافه بازار مراجعه نموده و وارد حساب کاربری خود شوید، حال در قسمت بالای سایت در سربرگ تراکنش ها می توانید خریدهایی که انجام داده اید را مشاهده نمایید.
    حال اگر خرید شما ثبت شده بود کافیست به نرم افزار مراجعه نموده و گزینه بازیابی خرید را انتخاب نموده و کتابی که خریداری نموده اید را انتخاب نمایید تا خرید شما بازیابی شود.
    در صورتی که خرید شما ثبت نشده بود می بایست با بخش پشتیبانی بازار تماس گرفته تا مشکل شما را پیگیری نمایند.
    هنگام خرید کتاب ها پیغام “ ارتباط با درگاه پرداخت میسر نمی باشد! ” نمایش داده می شود!
    این مشکل در صورتی رخ می دهد که برنامه نتواند با مارکت مورد نظر ارتباط برقرار کند، دلیل آن می توانید نصب نبودن مارکت مورد نظر، عدم ارتباط اینترنتی با مارکت و یا نصب مارکت پس از نصب نرم افزار باشد، جهت رفع این مشکل ابتدا دستگاه خود را ری استارت کرده و مجدد اقدام به خرید کتاب ها نمایید، در صورتی که مشکل برطرف نشد نرم افزار را حذف نموده و مجدد نصب نمایید ( اگر از نرم افزار استفاده کرده اید در صفحه تنظیمات از برنامه نسخه پشتیان تهیه نمایید ).
    هنگام دانلود فایل های صوتی خطای “ارتباط با سرور میسر نیست” نشان داده می شود!
    این مشکل فقط در نسخه های قدیمی اتفاق می افتد، در نسخه ۲،۲،۱ سیستم دانلود فایل ها به صورت دانلود تک فایلی تغییر کرده است تا از مشکلات احتمالی هنگام دانلود فایل جلوگیری شود.
    با به روز رسانی برنامه این مشکل بر طرف خواهد شد.
    با برنامه کافه بازار و استفاده از اون مشکل دارم!!
    در صورتی که مشکل دیگری برای شما پیش آمد و راه حل آن را نتوانستید پیدا کنید، می توانید به بخش پشتیبانی بازار واقع در منوی اپلیکیشن بازار مراجعه نمایید ( این قسمت در نسخه ۶،۵،۰ به بازار اضافه شده است ) در این قسمت اطلاعات مفیدی از قبیل نحوه خرید، بازیابی، ساخت حساب و … گردآوری شده است که تا حد زیادی می تواند پاسخگوی سوالات شما باشد.
    همچنین می توانید به صفحه سوالات متداول واقع در وب سایت کافه بازار نیز مراجعه نمایید.
    در صورتی که پس از خواندن سوالات متداول مشکل شما برطرف نشد و یا سوال دیگری داشتید حتما با بخش پشتیبانی ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما بررسی شود
    Support@ariyamas.ir